RSS
Facebook
Twitter

luni, 29 iunie 2015

Prin Cipru


Ciprul este un paradox, o tara saraca cu oameni bogati, o tara mica dar nu neinsemnata. Ciprul este un loc care merita vizitat, un taram pe care, odata ajuns, ai vrea sa ramai multa vreme ca sa ai timp sa-l descoperi in intregime. Insula Cipru este vestita pentru peisajele pitoresti si pentru lunga si tragica ei istorie.

Sursa: Calator prin Cipru

Mai bine de atat nici ca puteam sa zic. :P

In sfarsit coborasem din avionul ala (poate am nimerit o aeronava veche, nu or avea assa Blue Air toate avioanele) - despre asta fac articol separat


Am ajuns in Cipru, eram ceva de gen TRAII S-O FAC SI PE ASTA, nu credeam eu ca ajung sa vad Ciprul, totul scris in greceste, luam bagaele si ne suim in taxi (o dubita de familie de la Mercedes).

Am ajuns la hotelul Amorgos, ne-am cazat, am avut ceva probleme pana am deschis usa cu card-ul ala :))))))))), lumina si alimentarea cu apa se faceau tot pe baza key card-ului.


In camera ..... am ramas fara cuvinte, nici nu am despachetat bine, nici nu prea aveam cum sa imi pun hainele in  sifonier, pentru ca IUBITUL meu coleg de camera Claudiu a avut grija sa monopolizeze tot sifonierul.  In fine si asa nu le-am scos din troler. Si iesim sa vedem si noi ceva din Larnaca, am facut si poze, eu nu chiar ata de multe, cate ii faceam aluia :))).

Ce m-a frapat pe mine este ca in hotel aveam dozatoare de  suc ( cum erau Tec-urile le noi in anii 90')



 Frumos, hotlul e aproape de mare, pe  drum, numai tarabe, am vazut un ceas misto, numai bun pentru costum, pretul 8 euro 50, prost am fost ca nu l-am cumparat nici prima nici adoua zi, pe urma mai tot tarabistii care aveam marfuri mai frumoase au plecat, mai ramasesera niste arabi si tarabele cu dulciur si unle cu ceva suveniruri.

A doua zi, ne-am trezit pe la 7, masa de dimineara  era ceva gen bufet suedez :D, aveai de als intre 2 felri de branza, gem, salam de 2 sau 3 feluri, cereale, arahide, salata de fructe (o completai tu daca. vruiai cu miere sau smantana sau araide), prajituri. Am plecat la un centru, unde ne-a dus domnul care raspundea de noi (romanii si bulgarii - turcii au ramas in partea turceasca, nu i-au lasat sa treaca in partea greceasca). Am stat cam 1 sau 2 ore si l-am ascultat vorbind despre Cipru cate ceva de istorie, cultura, religie, apoi am plecat sa vizitam. Frumos, era un soare, bine ca se mai simtea si briza marii.

Preturilela mancare scumpe, mancam pe  la fast food-uri (la pranz), unde gaseam preturi ceva mai OK.

Masa de seara, era buna, nu mereu ne placea ce ne aduceau dar, dupa  atata umblat mananc orice. Apropo am uitat sa mentionez ca aveam dmi pensiune, deci masa de pranz nu era inclusa.

In  a doua sau a treia zi am fost la un centru de zi pentru copii cu dizabilitat  (centrul de zi era de stat). Aveau acolo sala de dans, sala pentu terapie ocupationala, sala  de kinetoterapie, sala de mese (cantina), aveau si atelier de colectat PET-urile de aluminiu, pentru a le duce l-a reciclat.


Zile urmatoare, al mai vizitat Turnul din Colossis, Limasol, Lafcara,  Moscheea  Hala Sultan Teke, unde este inmormantata matusa Profetului Mohamed. Locuri foarte frumoase, pe care le vezi doar in filme, peisaje rupte din basme.






Moscheea  Hala Sultan Teke




 Turnul din Colossis 

Pe alocuri arata mai a anii 90', multi romani, am auzit BUG Mafia si inca cateva formatii romanesti, oamenii primitori, tot stiu englza (spre deosebire de italieni si spanioli), nu stiam ca la iei nuntile se pot vizita (am aflat asta dupa ce am citit intr-un ghid in engleza  despre Cipru). Desi cicac de cand au intratin UE economia cipriota merge prost, ei tot mai  bine ca noi sunt platiti, au pana si mai toate taxiurile Mercedes-uri.
 Pacat ca am stat doar 5 zile :(( as fi  vrut sa vizitez mai mult, dar asta e daca atat a fost proiectul. :)
Aeroportul din Larnaca




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu